Travel

Exploring Vietnam: Mui Ne

Ono što najviše volim kod Vijetnama je to što ima sve što možete iskusiti kod putovanja! Ako želite planinariti, idete u sjeverni dio Vijetnama, želite prekrasne plaže, idite na otok Phu Quoc, želite gradsku vibru, idite u Ho Chi Minh. A ako želite sve to na jednom mjestu, dođite u Mui Ne.

Mi nismo planinarili niti smo išli u gradsku gužvu, ali smo zato uživali na najljepšoj plaži i trčali i glupirali se po pustinji. Ovo je jedan kratki post o jednom kratkom posjetu u Mui Ne.

Bili smo smješteni u bungalovu a oko nas su bili ostali backpackeri iz različitih dijelova svijeta. Najljepše mi je bilo u jutro se probuditi i izaći na terasu, leći si na hammock, iliti viseću ležaljku, malo raditi na laptopu i pričati s ljudima iz ostalih kućica. Kada si na putovanju, upoznaješ razne ljude iz raznih dijelova svijeta. Ljudi su otvoreni. Nasmijani. Vole pričati i vole slušati. Neki putuju i sami. Svako ima svoju priču. Priču izvan konvencionalnih okvira. Volim to.

Popodneva su bila rezervirana za razgledavanje. Naravno, sa skuterom. Dok vozite, cijelo vrijeme vas prati more. Izdaleka izgleda idilično, no kada se malo približite shvatite koliko je zagađeno. Hrpa smeća na plaži koje su ostavili ljudi. “Okrugli čamci” oko kojih hodaju štakori. Da, štakori na plaži! Bila sam sigurna kako se nećemo uspjeti okupati. Kada sam već spomenula vijetnamske “okrugle čamce” postoji zanimljiva priča kako su uopće nastali. Okrugli čamci iliti Thung Chai vraćaju svoju povijest u francusko kolonijalno doba. Priča kaže da kada su Francuzi stigli u Vijetnam, počeli su naplaćivati porez za lijevi, desni i središnji dio čamca. Kako si Vijetnamci to nisu mogli priuštiti, osmislili su Thung Chai, okrugli brodić od trstike.

Thung Chai

Nastavili smo se voziti a Google maps nam je odjednom ukazao na neku novu plažu. Nisam puno očekivala, ali odlučili smo ju provjeriti. Pješčani put koji je vodio do nje nije bio obećavajući. Bilo je plastike, papira, nekog željeza…

No odjednom kada smo došli na plažu osjećala sam se kao da sam se teleportirala u raj. Plaža ne da je bila čista, izgledala je savršeno. Bila je pješčana i puna školjaka. Školjke su izvirale od svuda, bile različitih oblika, crvene, roze, bijele boje. Nisam mogla odoljeti pa sam ih počela sakupljati. Istina, pola sam ih morala ostaviti na plaži ali jedan dio sam uzela sa sobom. I još uvijek ih imam u svojoj sobi.

Plaža je bila puna suncobrana i sumnjali smo da je to možda privatna plaža od hotela. Svejedno smo se smjestili i čekali da nas netko otjera. Vrlo brzo došao je jedan dečko koji nam je rekao da plaža zaista je privatna a ako želimo biti tu moramo platiti. Na pitanje koliko košta korištenje plaže odgovorili su nam – morate si kupiti piće na baru. Dva pića koja su nas koštala sveukupno 10 kuna unutar luksuznog hotela.

A tek more. Savršeno čisto. Lagano. Toplo. Mi volimo topla mora i ne volimo se smrzavati. Mogla sam biti u tom moru satima. Čisti hedonizam. Ali nažalost, bili smo ograničeni vremenom.
Ovo je definitivno bilo jedno od najljepših mora i plaža koje sam posjetila.

Vietnam, Mui Ne - discovering desert

Još onako polu mokri od mora, nastavili smo našu vožnju prema crvenoj pustinji. Kada zamišljam pustinje uvijek ih zamišljam da su tamo negdje daleko daleko izvan grada, bogu iza nogu. Ova crvena pustinja bila je uz samu cestu. Bila je puna turista, pretežito Kineza. Bilo kuda, Kinezi svuda (Morala sam!).
Crvena pustinja je bila ok ali samo to, nije se imalo što puno po njoj raditi. Nastavili smo do bijele pustinje.

Mui Ne – Red Dunes

Bijela pustinja je bila show! Bila je ogromna! Pješčane dine su izgledale kao pješčane planine. Bili smo okruženi samo pustinjom i sve nam je izgledalo kao neko dječje igralište.

Mnoge žene Vijetnamke prodavale su obične plastične podmetače koji su služili za “sanjkanje” na pustinjama. Turizam te učini kreativnim.
Počeli smo trčati, bacati se na sve strane. Bili smo puni pijeska i pijesak nam je doslovno u bio u gaćama ali bilo nas je briga. Falile su nam još samo pivice. Dok smo šetali pustinjom odjednom smo vidjeli ogromno jezero u sred pustinje. Mogli smo se samo baciti niz pustinju i skliznut u jezero.
Kako je Sunce sve više zalazilo tako je postajalo hladnije i morali smo se vratiti. To je ujedno bio i naš zadnji dan u Mui Ne.

Mui Ne – White Dunes

Navečer kad smo stigli u kućicu baš sam razmišljala o tome koliko je cijeli dan bio nevjerojatan. Prvo smo se kupali u najljepšem moru i bili na najljepšoj plaži, a nakon toga smo se glupirali u pustinji. Tipično netipičan dan u sred tjedna. Nekada prije mi je sve to izgledalo nedostižno, za neke tamo druge ljude kojima se događaju ovakve stvari. Ali sve je moguće. Uvijek i za sve. I, osjećam se pre zahvalno na tom danu i svim danima u tih tri mjeseca putovanja.

Biste li vi ikada otputovali u Vijetnam?